2010. júl. 3.

Locsolás, reggeli és hálaadás



Korán keltem. Egy kicsit üldögéltem a parton, majd siettem fel öntözni. Szeretek locsolni és most már szúnyogok sincsenek. Friss a levegő, frissek a színek és még nincs kánikula. Körülnéztem a kertben. Virágzik a kiültetett hortenziám, tele vannak bimbóval a nemrég elvirágzott rózsáim, a fügefám úgy nő mint a bolondgomba, szintúgy a mandarin és a citrom, lassan a duplájára nőnek, mint ahogy megvettem őket néhány hete. Úgy tűnik ez a klíma ideális nekik, csak el ne rontsam majd a teleltetésükkel. Múlt héten ültettem 6 tő koktél paradicsomot is, de egyelőre csak ládába. A zöldséges kert kialakítása jövő tavaszra csúszik. A golgotavirág rendületlenúl kúszik és fejlődik. A konyhaablak melletti rácson lévő futórózsát viszont ősszel lecserélem. Elefántcsont színű, illatos futórózsára. A csigák egyre kevesebben vannak, aminek vagy a sün az oka, vagy a kevés eső, vagy néhány vakond, melyek két év után visszatértek, hogy még véletlenül se unatkozzak. De lehet, hogy csak szeretnek itt az állatok. A szomszéd kutyái is átjárnak, a kőfal felől ugyanis szabad a pálya. Ahogy a nap első sugarai felébresztik és végigsimogatják a kertet, és ülök a teraszon vagy a lépcsőn egy bögre tejeskávéval az ölemben, néha eszembe jut a régi lakásom a negyedik emeleten, ahol évekig lehúzott redőnyök között éltem, a szobanövények sorban pusztultak el, és ha átmentem a barátnőmhöz, be kellett zárni a macskáit a másik szobába. És ilyenkor a szívem megtelik hálával, és sírni tudnék (tudok is) attól a mérhetetlen csodától ami körülvesz bennünket, vezet, tanít mindaddig amíg rá nem jövünk, hogy mi magunk vagyunk a csoda. Az erő, ugyanaz az erő, amely a rózsabimbót virágba szökkenti, a belső csend ugyanaz a végtelen tér, égbolt, amelyen a felhők úsznak. Isten országa valóban bennünk van.


























12 megjegyzés:

Thrini írta...

De kellemes lehet Nálad!!
Látszik, hogy gondos gazdaasszonyuk vagy a növényeknek, virágoknak, mert csuda egészségesek és szépek!!! :)

Monika írta...

megmelengetted a lelkemet ezzel a bejegyzéseddel-is.:)Köszönöm!
"Isten országa valóban bennünk van".-olyan jó rokonlélek írásait és fotóit látni!

Lívia írta...

Thrini, köszönöm! Nekem nagy kaland a kertészedés, mert soha életemben nem értettem hozzá és türelmem sem lett volna. Most nagyon élvezem:)

Lívia írta...

Mammka, én köszönöm! És igen, tényleg jó:)

Martha írta...

Találtam Neked egy elefáncsontszínű, gyümölcsös frissítő illatú, 'Elfe' kúszórózsát 250 cm, magas. Erre már régóta pályázom én is a www.starkl.hu
kertészettől. Ugye tudod hogy a talajuntság miatt rózsát rózsa helyére csak a teljes földcsere után lehet ültetni, vagy másik helyet kell neki kijelölni...

Györgyi írta...

Most is gyönyörűek a hangulataid.
Vár nálam egy kis meglepetés.
Ha van kedved játszani, akkor ott megtalálsz!

Lívia írta...

Martha, ott néztem ki én is! A talajuntságról viszont nem tudtam, és el is keserít:)Kicsit nehéz lesz ott a földcsere,a házfal és a járda közötti kis terület. Védett, napos helyre mit tanácsolnál futtatni? És köszönöm!:)

Lívia írta...

Boróka, megtisztelsz vele, nagyon köszönöm! Bár játszani szeretek, de a díjakat nem szeretem, ugye, nem baj?:)

Martha írta...

Szeretik a napos helyet a különböző loncok, nagyon szépeket találsz /Starkl/-nál 'Fuchsioides'~narancspiros~
'Golden Trumpet' ~aranysárga~, 'Inga'~rózsaszín~
különleges virágformák és illatok...

krikszi írta...

Kedves Sofia!
Véletlenül keveredtem ide Hozzád, és ittragadtam.... azt hiszem, menthetetlenül. Köszönöm, hogy olvashattam ilyen léleksimogató gondolatokat, hogy bepillanthatok abba a miliőbe, amit magad körött megteremtettél... mert az nagyon-nagyon szép... mindenből árad valami harmónia, valami összeszedettség, valami nyugalom - mindaz, amire én is (és még biztos sokan) vágyom.
Hirtelen sok-sok kérdést tudnék feltenni neked, bár biztos tolakodásnak vennéd.... de ahogy olvastalak, úgy éreztem, hogy jó lenne megtudni néhány titkot az Életről....
Üdv
krikszi

Lívia írta...

Martha, köszönöm! Keresek valami szépet.

Lívia írta...

Kedves Krikszi! Dehogy veszem tolakodásnak! Ha van kedved, írj egy mailt (cím a profilban) de csak abban tudok segíteni, hogy a saját válaszaidat megtaláld:)Köszönöm szépen a látogatást és a kedves szavakat!
Szeretettel
Sofia