2010. júl. 16.

A Pillanat




Verona




Festői piazza közepén ültem én,
mezítláb, egy szökőkút peremén,
szőlőt szemezgetvén a csobogó kút mellett
találtam meg először az Istent.
Egy pillanat volt, vagy annyi sem tán,
óramutató voltam az öreg templom tornyán.
Friss vízként csobogtam,
gyerekként csacsogtam,
szerelmet vallottam,
magasban lengő ruhaként
hűs széltől száradtam.
Én voltam a szőlő,
s én voltam a mag,
kemencében sült pizzaillat,
mosoly az arcokon, önfeledt nevetés,
táskákban útikönyv, zsebekben a pénz,
talpaim alatt a forró macskakő,
a sarkon álló buja utcanő,
én voltam a pénz utáni vágya,
a másodikon a baldachinos ágya,
én voltam a ház és én voltam Verona,
én voltam az összes templom tornya.
Semmivé lettem, mindenné váltam,
s Istent mindenben ott találtam.
Mint a koldus, ki kincset talál,
most már tudom, hogy nincsen halál.





Sofia (ezer éve)




















7 megjegyzés:

Éva írta...

Szeretem az ilyen verseket, leírásokat. Ott vagyok az íróval, átitat a hangulat. A levendulás kép fönn van háttérnek. Jó az a bögre is, már múltkor is akartam írni. Legközelebbi háttérkép a seprűs lesz!:-)Köszönöm!

Csillagos írta...

Gyönyörű volt... Minden...

Bodzás Vendégház írta...

Sophia, van gyűjteményes köteted? Vevő lennék rá...

Lívia írta...

Éva, csinálok neked kimondottan háttérkép fotókat, jó?:)



Csillagos, köszönöm szépen:)



Zsuzsa, de kedves vagy! Nincsen kötetem, és versem sincs olyan sok, majdnem mind fenn van a blogon, néhány szerelmeset kivéve:) Éppen most jelenik meg két versem egy városi antológiában, az egyiket fel is tenném, csak előbb le kell fotózzam a Holdat. Arra viszont gondoltam, hogy egy külön blogba gyűjtöm a verseket, hogy könnyebb legyen megtalálni őket.

Felhőlány írta...

Szerintem is lenne egy kötetre való versed! Egyik szebb mint a másik... és a fotóiddal életre kelnek! :))

Éva írta...

Olvasni fogom azt a blogod is, ahol a versek lesznek!Te sok haikut is írtál már.
Igeeeen! Kérem a háttérfotókat!:-)Bár én elég sokszor választottam már eddig is háttérképeket innen.Folytatom!:-)

Lívia írta...

Felhőlány, köszönöm! De lusta vagyok kiadókban kilincselni, és hát nem sok kereslet van manapság a költészetre.



Éva, a blog csak kósza ötlet volt, de ha jön az ihlet.....nekiállok.
A háttérfotók majd ezután készülnek:)