2010. ápr. 11.

József Attila: "Mert én a Mámor vagyok"




"Te jól tudod, a költő sose lódít,
az igazat mondd, ne csak a valódit,
a fényt, amelytől világlik agyunk,
hisz egymás nélkül sötétben vagyunk."




"Majd megöregszel, és bánni fogod,
hogy bántasz,- azt, amire büszke vagy ma.
A lelkiismeret majd bekopog,
s nem lesz emlék, melyben magadra hagyna."







"Hiába fürösztöd önmagadban,
csak másban moshatod meg arcodat."




"Alig hallottam, sorsomba merülten,
hogy fecseg a felszín, hallgat a mély."








"Az Isten itt állt a hátam mögött,
s én megkerültem érte a világot."




"Mindent meg kell simogatni.
A hiénákat, a békákat is."







"Én szeretnék alkotni csodásat és
Ezer gyönyörűt, szépet meg nagyot,
S aztán meghalni: Mert én a
Mámor vagyok."





"Lehet, hogy szerelme
földerül majd mással,
de az is ringassa,
ilyen ringatással."








"Ahol a szabadság a rend,
mindig érzem a végtelent"



"A nemzet közös ihlet"







"A mű nem annyira a művész, mint inkább azok által él, akik szeretik a művészetet, és azért szeretik, mert keresik az emberséget.





József Attila emlékére
1905. április 11. - 1937 december 3.

11 megjegyzés:

Névtelen írta...

Sofia :o)!!!!!!!!! Ez csudás :o)!!!!! Jaajdejóóóóóóó :o)

Együtt ünneplünk :o)

Puszi,
Kristina

Lívia írta...

Nemsokára zene is lesz hozzá, csak nagyon lassan frissít a gép. Örülök, ha tetszik, Kristina. Nagyon szeretem József Attilát.

Éva írta...

Sofia! Nagyon szép! A zene is. Köszönöm, köszönjük.

Lívia írta...

Nincs mit, Éva! A megzenésített verseit már fel akartam tenni, és ez most a megfelelő időpont, bár ma inkább másra figyelnek az emberek. Én a költészetet választom:)

Bodzás Vendégház írta...

Csodás idézetek, köszönöm őket. Én az oldaladon ünneplem a mai napot. És milyen jó lenne, ha e nap két fontos eseménye egymásra találna...

Lívia írta...

Jó lenne, bizony. Köszönöm, Zsuzsa!

Névtelen írta...

nagyon szépek az idézetek (ill. azoknak válogatása) a képes és a zenés aláfestéssel.

Martha írta...

Szeretek Hozzád járni...

Lívia írta...

Hamburgfoto, köszönöm szépen és szeretettel üdvözöllek itt. Nagyon tetszenek a fotóid!

Lívia írta...

Martha, köszönöm! Nagyon örülök neki, és ez kölcsönös!

Unknown írta...

Sofia,

A fotók varázslatosak - különösen az első lélegzetelállítóan szép!
Köszönöm az emlékeztetést József Attilára is.