2009. szept. 9.

Fényből jöttem



Fű alattam, ég fölöttem,
puha föld az ágyam,
kövér felhő betakar,
szél simogat lágyan.
Fényből jöttem, fény vagyok,
fénysugárként ragyogok,
testem könnyű álom leszek,
pillangóként felröppenek,
széllé válok, simogatok,
levélként a földre hullok,
az időtől elporladok,
földdé leszek, anya vagyok.
Magamon fekszem magammal
és szeretkezem a Nappal.

(s.)





"A kép: a fény emléke,
melyet az árnyék őriz."


Rabindranath Tagore





"Egy nap majd megbüntetnek minket, amiért elpazaroltuk a fényt, elpazaroltuk a csillagokat, elpazaroltuk a színeket és a harmóniát, amit nem tudtunk lelkünk legmélyén megőrizni."


Consuelo de Saint-Exupery





" A boldogságot csak az bírja el, aki elosztja. A fény csak abban válik áldássá, aki másnak is ad belóle."


Hamvas Béla




"Nem attól félünk, hogy gyengék vagyunk. Attól félünk, hogy mérhetetlenül erősek vagyunk. A fény az, s nem a sötétség, ami megrémít. Hogy mi van, ha sikerül. Úgy kell ragyognunk, mint a gyerekeknek. S nem csak egynek, de mindnek. Ha hagyjuk ragyogni ezt a fényt, tudattalanul megadjuk a jogot másoknak is ugyanerre. A jelenlétünkkel szabadítunk fel másokat."


Carter edző c. film

Nincsenek megjegyzések: